0

Solucja MFO2 – Ozaroth – Obóz Lanceros

Witaj w solucji do MFO2 obejmującej update z 2010 roku autorstwa Cryptona i VaanDee.

Solucja zostaje tu zamieszczona, aby nie zginęła całkowicie z Internetu.

Tekst

Crypton

Drogi graczu! Utknąłeś w martwym punkcie?
Oj nie przejmuj się, otrzyj łzy i posklejaj klawiature,
ta solucja pomoże Ci we wszystkim …(przynajmniej takie jest założenie :P)
Dla jasności, niniejsza solucja zawiera w sobie kompletny
opis przejścia fabuły, poczynając od miasta Ozaroth, poprzez
Obóz Lanceros, kończąc na Wielkim Kraterze.
Tutaj zachęcamy obejrzeć krótką animację …

Soucja

Solucja składa się z 2 etapów.
W lokacjach gdzie przejście z punktu A do B wymaga wykonania odpowiednich
czynności, dodany został krótki filmik obrazujący poprawne zaliczenie
danego etapu gry. Dodane zostały również mapy odpowiednio przygotowane
tak aby jak najbardziej ułatwić zapoznanie się z konkretną lokacją.
Wracając do etapów…

Etap 1:
1.

    • Stara kopalnia – quest z wagonami i wysadzenie tunelu

2.

    • Poszukiwanie detonatora, czyli:

a)

    • walka z Wściekłym Ogrem

b)

    • ukryta Grota Feniksa

c)

    • wysadzenie szmaragdowej skały

3.

    • Ognista przełęcz, ostatnia konfrontacja z Rapsem i Serafinem

4.

    • Nabycie zdolności przeprawy przez lawę – próba u Czerwonego Smoka

5.

    • Omlet z Grzyba Mumu, sposób na psa pilnującego piwnicy Jeremiasza

6.

    • Arena Ozaroth

7.

    Historia niczym z bajki o duszy niewinnej dziewczyny uwięzionej w posągu

 

Etap 2:

1.

    • Misja a’la Indiana Jones, czyli poszukiwacze skarbów

2.

    • Grobowiec Galileusza

3.

    • Próba u Ifrita

4.

    • Sekretny tunel w piwnicy Jeremiasza

5.

    • Tajemnicza zbroja wedle przepisu Valeriana

6.

    • (Nie)znajomy na rynku Lanceros – zbieranie meteorytów

7.

    • Rywale z innego wymiaru – quest poboczny

8.

    • Wielki Krater:

a)

    • Poziom Ognia

b)

    • Poziom Ziemi

c)

    • Poziom Wiatru

d)

    • Poziom Lodu

e)

    • Poziom Ciemności – zagadka matematyczna i ukryte nagrody

9.

    • Ostateczna konfrontacja z siłami Ciemności

Uwaga!
 

Przed rozpoczęciem należy:

a) rozsiąść się wygodnie w fotelu.
b) mieć w pobliżu browarka lub od razu całą skrzynkę.
c) jak kto woli może być soczek pomarańczowy.

Etap

Tradycyjnie już startujemy na rynku Ozaroth.
Rynek
Udajemy się do karczmy na północny-wschód od wejścia na rynek
aby porozmawiać z najemnikami. W drodze powrotnej możemy również
porozmawiać z Anabellą nt. potwora na pobliskiej arenie
(północ od wyjścia), ale o tym później.
Następnym naszym celem jest rozmowa z kowalem miasta, Jeremiaszem.
Gdy juz wszystko zwiedzimy, opuszczamy mury miasta…

Idziemy na wschód do pobliskiej kopalni aby stawić czoło
pierwszym przeciwnościom losu …
Kopalnia
Rozmawiamy z jednym z górników, Hiatim który daje nam przepustkę
w zamian za oferowaną pomoc z dostarczeniem wagonów mythrilu.
Obok Hiatiego stoi Sztyngar wraz z górnikami, z którym także
powinniśmy zamienić dwa słowa. Udajemy się na pole 21:7 aby porozmawiać
z Zennim, któremu musimy pokazać przepustkę aby wpuścił nas na niższy
poziom kopalni.

W tym miejscu polecamy obejrzeć filmik zamieszczony w serwisie YouTube lub czytać dalej opis. Filmik dotyczy poprawnego zaliczenia Poziomu 2 kopalni Ozaroth.

Kopalnia
Uwaga! Treść opisowa różni się trochę niż akcja na filmiku, opis jest równie
poprawny lecz wymaga troszkę większej ilości ruchów, szybsza metoda to filmik rzecz jasna…

Na „dzień dobry” otwieramy skrzynkę z pola 25:24 w której znajdujemy RUNICZNE BUTY.
Śmigamy do wagonika nr 1, następnie popychamy go na północ rozpoczynając tym samym zabawę. 🙂
Idziemy w miejsce, gdzie odjechał wagonik i odpychamy go ponownie. Po wykonanej czynności
przełączamy dźwignię w dół, a następnie udajemy się w miejsce wagonika który odpychamy
na północ wprost na zablokowane tory aby zebrać skrzynkę w której znajdujemy HEŁM MOCY.
Kolejnym krokiem jest przełączenie dźwigni w dół aby odblokować drogę wagonika nr 1 na południe,
po drodze zbieramy MAGICZNĄ LASKĘ ze skrzynki na polu 30:23 . Idziemy w miejsce wagonika i jak
już wspomniałem – odpychamy go na południe. Tym oto sposobem udało nam się wydobyć pierwszy wagonik.

Zanim wystartujemy w przypływie emocji do kolejnego wagonika, wracamy na górę do Hiatiego u którego składowane są wydobyte wagony. Nachodzimy na znalezisko, które jest umiejscowione na polu 16:11 i wydobywamy z niego unikatowy RUNICZNY PIERŚCIEŃ. Usatysfakcjonowani zdobyczą wracamy do monotonicznej pracy w kopalni. Wracamy do dźwigni i przełączamy ją w górę. Teraz śmiało możemy popchnąć wagonik nr wprost do celu. Ahh… byłbym zapomniał, na polu 30:11 znajduje się RUNICZNA TARCZA. To tak na zachętę przed ostatnim wagonem który co niektórych może przyprawić o nieoczekiwany ból głowy. 😉

Zaczynamy od przełączenia dźwigni w dół aby nieco ułatwić sobie życie po czym startujemy z wagonikiem nr .Wracamy do dźwigni i przełączamy ją z powrotem do góry. Udajemy się do groty która pozwala nam obejść filar, ale uwaga! Będziemy tam mieli do czynienia z pierwszym bossem tego update – Lamią.

W nagrodę zyskujemy ok. 400tys. doświadczenia, nie mniej złota i 40tys. punktów AP.
Z ekwipunku sponsoruje nam element SZMARAGDOWEGO setu. Dodatkowo zbieramy skrzynkę z pola 4:6
w której znajdujemy BUTY MOCY. Po przejściu udajemy się na pole 4:11 do skrzynki która aż prosi
się aby wydobyć z niej RUNICZNĄ ZBROJĘ. Wracamy w miejsce gdzie odjechał nam wagonik,
lecz zanim go popchniemy (bez skojarzeń zboczuchy, hehehe) wskakujemy na drabinkę aby zebrać kolejny
prezencik RUNICZNY TOPÓR. Teraz bezpiecznie możemy go popchnąć. Zanim pobiegniemy za naszym
transportem przełączamy dźwignię w dół. Śmigamy do dźwigni aby przełączyć ją w dół a następnie
napajamy się myślą, że zaraz wagonik dojedzie do celu.

Możemy teraz wrócić do Hiatiego, który za ciężką pracę nagrodzi nas KONCERZEM.
Jednak nie wszystko jest tak pięknie jak mogłoby się wydawać, gdyż Sztyngar wysadził
przejście w kopalni uwalniając tym samym bossa – Krakena. Robotnicy uciekli tak szybko
że fotoradar im prawie fotke cyknął no i jak zawsze zostałeś sam z „małym problemem”. Wchodzimy
do tunelu i stajemy oko w oko z bestią. Przed walką polecam zebrać ze skrzynek ŚWIETLISTY HEŁM i
ŚWIETLISTE RĘKAWICE, bo być może Ci się przydadzą. Po wygranej nad Krakenem wzbogacamy się o
420tys. dośw. i złota, oraz 42 tys. punktów AP. Zgarniamy także jeden element MUSZELKOWEGO setu.
Po wygranej udajemy się do karczmy Ozaroth aby powiadomić o swoim triumfie tchórzliwych robotników.
Za udzieloną pomoc otrzymujemy MUSZELKOWĄ LASKĘ, lecz to nie koniec przygód w kopalni…
Po rozmowie z Sztyngarem wracamy do tunelu, gdzie na końcu korytarza w myrhlinowej grocie napotykamy
ponownie pracowników kopalni. Idziemy porozmawiać z górnikami którzy jak się okazało potrzebują
ponownie naszej pomocy-skradziono im detonator. Bierzemy od nich dynamit i wracamy na rynek Ozaroth.
Udajemy się w stronę areny o której już wcześniej wspominałem i napotykamy tam Radka, który goni
złodzieja Zbyszka. Po tym całym zamieszaniu idziemy do karczmy porozmawiać z poszkodowanym, który
nam wyjaśnia powagę sytuacji. Przy okazji będąc już w karczmie idziemy się przekimać, gdyż w pokoju
gościnnym na piętrze robotnicy zostawili drugi dynamit potrzebny w późniejszym etapie gry.
Rzuca się nam także w oczy skrzynka na polu 4:11 w której znajdujemy ŚWIETLISTE BUTY.

Nowość  Heroes 3: jak odblokować kampanie?

Chwilowo odstawiamy na bok niekończące się problemy górników i zajmujemy się przejściem do
Ognistej Przełęczy której pilnują niezwykle natrętni strażnicy w kopalni (pozycja 6:24).
No właśnie… i tu pojawia się pierwszy haczyk w grze, gdyż możemy im:

a)

    • zapłacić za przejście i uniknąć walki

ZALETY

    • : szybkie przejście do kolejnego etapu fabuły

WADY

    • : pominięcie 2 bossów

b)

    • wyzwać od łapówkarzy i zawalczyć (prezent:

SZLACHECKI

    • bądź

MAGICZNY

    • set)

ZALETY

    • : uniknięcie monotonnego zbierania kawałków tytanu

WADY

    • : pominięcie 1 bossa i POCZĄTKOWY brak dostępu do kawałków tytanu, które można wymienić na
    • ciekawe przedmioty u Kowala. Zaznaczam początkowy, gdyż Tytanowe golemy z których spadają owe
    • przedmioty będą dostępne po drodze do Wilgotnej Jaskini

c)

    • przyjąć zadanie zebrania 100 kawałków tytanu.

ZALETY

    • : walka z Kamiennym Kolosem (prezent:

KAMIENNY

    • set), który znajduje się w Grocie Gigantów
    • na polu 12:20 w Jaskini Tytanów (Uwaga! Grota otwiera się tylko i wyłącznie po wybraniu tej opcji)

WADY

    • : Monotonne zbieranie kawałków tytanu

W tym miejscu polecamy obejrzeć filmik zamieszczony w serwisie YouTube,
pobrać na dysk wybierając 1 z 2 serwerów / formatów, lub czytać dalej opis.
Filmik dotyczy przejścia Ognistej Przełęczy.

Ognista

Uwaga! Końcówka filmiku tj. akcja w Jaskini Czerwonego Smoka, nie pokrywa
się z wydarzeniami zawartymi w treści opisowej. Jest to spowodowane tym iż wizyta w jaskini
nie jest poprzedzona częścią fabularną dotyczącą wątku z dynamitem.

Będąc już w Ognistej Przełęczy udajemy się do punktu i nachodzimy na rzekę lawy po drodze
zbierając oczywiście skrzynkę z pola 25:12 w której jest RUNICZNA RÓŻDŻKA. Wspomnę o tym od
razu zanim będzie po przysłowiowych „ptokach”… Na pozycji 18:10 znajduje się „świecące coś”, a mianowicie
magiczny kluczyk. Choćby nie wiem co nie próbujcie go wyłowić zanim nie wrzucicie do rzeki
kamienia nr. ! Jeżeli jednak byście to uczynili, kamień zatopi kluczyk w lawie i pożegnacie
się pewnym dość wartościowym orężem, ale do niego daleka droga… Nawet nie ma potrzeby by do niego
się zbliżać, gdyż cały proces wyławiania można rozpocząć dopiero po zdobyciu zdolności przeprawy przez lawę
Wracając do sedna udajemy się do punktu i wrzucamy kamień do rzeki, a w drodze powrotnej
zbieramy RUNICZNE RĘKAWICE z pola 10:4 . Ponownie wracamy do punktu , ale! Wcześniej proponuję
wejść na pole oznaczone w celu uaktywnienia akcji z kamieniem (zaoszczędzi nam to drogi)
Po minięciu przejścia , kierujemy się w stronę kamienia i popychamy go, oczywiście i tym razem kamień
spełni swoją rolę z przejściem . W drodze do owego przejścia, a konkretnie na moście pojawia się
Thanarg, który podstępem wykorzystał przejście jakie udało nam
się stworzyć! Ten łotr po raz kolejny wysyła na nas swoich kompanów, Rapsa i Serafina.
Chyba nie wie, że ci panowie mają już dość, hehe… Po wygranej walce otrzymujemy dzięki nim
ok. 670 tys. doświadczenia, podobną ilość złota i 66 tys. punktów AP. Oddają nam również po
elemencie ze ŚWIĘTEGO i SAMURAJSKIEGO setu. Pewnym krokiem udajemy się do
Groty Czerwonego Smoka zbierając po drodze skrzynki ze współrzędnych 20:25
(gem OGIEŃ 7) i 8:22 (gem INTELIGENCJI).

W tym miejscu polecamy obejrzeć filmik zamieszczony w serwisie YouTube,
pobrać na dysk wybierając 1 z 2 serwerów / formatów, lub czytać dalej opis.
Filmik dotyczy zadania z dynamitem oraz zdobycia zdolności chodzenia po lawie.
Uwaga! Quest z dynamitem zaczyna się już po pokonaniu Krakena w Kopalni.
Treść opisowa poniżej to kontynuajcja wątku …

Wchodząc do jaskini rozlega się huk.. to złodziej Zbyszko wysadził wejście do Ogrzej Groty i wpadł
w pułapkę. Ratujemy go pokonując rozwścieczoną bestię, z której dostajemy element OGRZEGO setu.
Całkiem nieźle na tym wyjdziemy, gdyż skarb Ogra przypada właśnie nam (gdzie dwóch się bije
tam trzeci korzysta :P), a jest nim SMOCZY PIERŚCIEŃ. Wracając zabieramy detonator i próbujemy
przełączyć dźwignie umożliwiające dojście do Czerwonego Smoka. Niestety tylko próbujemy,
gdyż są one rozgrzane do czerwoności. Aby je przełączyć potrzebujemy żaroodporne szczypce od Kowala
Jeremiasza, tak więc wracamy do miasta aby z nim porozmawiać.
Niestety pech prześladuje już nas od samej rejestracji w grze, gdyż Jeremiaszowi pękła rura w kuźni
co uniemożliwia mu pracę i prosi nas o przysługę. Musimy sprowadzić hydraulika Waldka,
który naprawia rury zbiornika ścieków w lochach Folhord na współrzęd. 4:16. W rozmowie z nim zamiast
płacić 10mln wybieramy opcję, w której oznajmiamy, iż Jeremiasz potrzebuje jego pomocy. Na te słowa
Waldek rzuca robotę i śpieszy z pomocą, ze względu na dawny dług wobec kowala. Nie pozostaje nam nic
innego jak wrócić do Ozaroth i odebrać szczypce od Jeremiasza. Od razu nawiązujemy z nim dialog nt.
starożytnego zwoju Radka, dzięki niemu będzie mógł stworzyć MASAMUNE! Teraz już możemy oddać zwój
Radkowi w karczmie za co otrzymamy PRASTARY TOPÓR i oczywiście satysfakcję z udzielonej pomocy. 😉
Jak się już domyślacie możemy wrócić do Jaskini Czerwonego Smoka i stoczyć z nim walkę, ale najpierw
oczywiście musimy przełączyć rozżarzone dźwignie. Po walce z bossem jesteśmy bogatsi o 460 tys.expa,
złota i 46tys.AP
, a z ekwipunku dostajemy taki patent jak element setu CZERWONEGO SMOKA.
Wychodząc z lokacji możemy teraz pozaglądać do skrzyń ze współrzędnych 4:18 (ŚWIETLISTA RÓŻDŻKA),
4:5 (ŚWIETLISTA ZBROJA) i 21:20 (RĘKAWICE MOCY).
Posiadając już zdolność przeprawy przez lawę idziemy ponownie do Ognistej Przełęczy, po czym
wyławiamy kluczyk a także wysadzamy przejście do Groty Feniksa na polu 5:5. Po wygranej z Feniksem
zgarniamy po 520tys. doświadczenia i złota, 52tys. punktów AP oraz element z setu FENIKSA. Zabieramy
również jego jajo, aby wymienić je w Eliar na PRASTARĄ TARCZĘ. Zaraz pod jajem na tym samym polu
znajduje się także puch feniksa, potrzebny do stworzenia MASMUNE.
Pozostaje nam jeszcze jeden dynamit, tak więc wracamy do Ozaroth i udajemy się ponownie do kopalni,
a dokładniej do wysadzonego tunelu. Na współrzędnych 13:6 znajduje się szmaragdowa skała, którą
wysadzamy ostatnim dynamitem. Wydobywamy z niej SZMARAGDOWY PIERŚCIEŃ. Teraz już możemy spokojnie
wrócić do naszych starych znajomych – robotników i oddać im zgubę, DETONATOR za który dostaniemy
PRASTARĄ ZBROJĘ. W Myrhlinowej Grocie znajdziemy także STAROŻYTNY MIECZ na współrzędnych 18:12.
Ostatnim questem w tej części solucji będzie wejście do piwnicy kuźni Ozaroth, a zaczynamy go
od rozmowy z Jolandą, która wyszła na spacer ze swoim pieskiem do parku na rynku. Życzliwa
dziewczyna oferuje nam zrobienie omletu z Grzyba Mumu, w zamian za dostarczenie najważniejszego
składnika – grzyba. Udajemy się więc do Tytanowych Jaskiń …

Nowość  Poradnik – jak zagrać w LEGO Fortnite

Tytanowe
… dreptamy na północny-wschód przechodząc przez lawę.
Wchodzimy do wilgotnego korytarzu i zbieramy 3 ELIKSIRY, po czym maszerujemy
na północ aby zerwać grzyb, o którym mówiła Jolanda… ale uwaga! Tak łatwo się nie podda. 🙂
Po wygranej walce możemy wejść do jaskini aby otworzyć magicznym kluczykiem (to ten wyłowiony z lawy)
skrzynkę w której znajdziemy PRASTARĄ LASKĘ. Wracamy z lokacji tą samą drogą którą przyszliśmy…
ale to jeszcze nie koniec. Mamy jeszcze do dyspozycji poboczny quest w Tytanowej Jaskini.
Startujemy z miejsca w którym weszliśmy do jaskini, a następnie udajemy się na północny-zachód
zbierając po drodze gem ZIEMIA 7 o współrzędnych 7:29 i GEM MAGII – 4:15 . Będąc tuż przed mostem
proponuję się ubrać z priorytetem na maga, gdyż zaatakują nas tam trzy Impy (drop: MROCZNY set).
Po wygranej walce idziemy na pole 29:17 aby wyjąć ze skrzynki TARCZĘ MOCY. Kilka kroków na północ po
wdrapaniu się na skarpę jest kolejna skrzynka w której znajdujemy KATANĘ. Od skrzyni udajemy się na
zachód i wchodzimy na posąg. Po wyświetleniu komunikatu wracamy do Ozaroth i udajemy się w stronę
areny na której stoczymy walkę z Dementorem. Osobiście polecam walkę na minimum 180 poziomie, gdyż
im mniej stoczymy prób walki, tym lepsza będzie nagroda. Warunkiem przystąpienia do walki jest
zaliczenie całej areny Folhord oraz posiadanie funduszy o wysokości 1 mln G na wykupienie wejściówki.
W przypadku gdy go nie pokonamy, pominiemy cały dodatkowy event z posągiem opisany kawałek niżej.
Za pokonanie bestii w pierwszej próbie nagrodą są takie przedmioty jak: ZAGADKOWA WŁÓCZNIA, PRASTARA
RÓŻDŻKA
oraz IGLICOWA MACZUGA. Dodatkowo z samego bossa otrzymujemy element PIEKIELNEGO setu.
Po wygranej udajemy się w pobliże fontanny obok karczmy aby porozmawiać po raz kolejny z Anabellą,
która opowie nam historię dziewczyny uwięzionej w posągu w Tytanowych Jaskiniach. Podczas dialogu
wypowiada ona bardzo ważne zdanie: „Quid sit futurum cras, fuge quaerere.”
Gdy już porozmawiamy z dziewczyną, ponownie udajemy się do posągu i wpisujemy w/w cytat.
Słyszymy kobiecy głos wydobywający się z posągu który zadaje nam zagadkę, na którą odpowiedzią jest
„przyszłość”. Po udzieleniu poprawnej odpowiedzi ratujemy duszę dziewczyny. Z pomnika wypada również
stary kluczyk, który później nam się przyda. Chyba po raz ostatni w tej części solucji udajemy się na
rynek Ozaroth aby rzucić psu pilnującemu wejście do piwnicy omlet przygotowany przez Jolandę.
Zostajemy przyłapani przez Kowala który opowiada nam historię swojego dziadka oraz tajemniczego włazu…

Tym optymistycznym akcentem zakończyliśmy Etap 1 solucji. Udajemy się do Lanceros aby stawić
czoło kolejnym przeciwnościom losu, siłami ciemności oraz ostatecznej konfrontacji z Thanargiem.

Etap

W kolejnym etapie solucji startujemy na rynku obozu Lanceros …
Rynek
… gdzie zaraz na początku strażnicy zatrzymują nas uznając za intruzów. Zostajemy odprowadzeni
do przywódcy Lanceros pod zarzutem próby kradzieży skarbu ze starożytynych ruin zamku na północ
od obozu. W rozmowie dochodzimy z nim do porozumienia – w zamian za skarb on daruje nam życie.
Dyplomatami raczej nie zostaniemy, ale to nie o to chodzi w tej grze. 🙂
Wychodzimy z rynku północną bramą, aby udać się na dziedziniec ruiny.
Jako że jest to dość skomplikowana lokacja, zmontowaliśmy krótki filmik jak przejść,
ten event. No to startujemy..

W tym miejscu polecamy obejrzeć filmik zamieszczony w serwisie YouTube,
pobrać na dysk wybierając 1 z 2 serwerów / formatów, lub czytać dalej opis.
Filmik zawiera kompletną przeprawę przez Starożytne Ruiny Zamku, dziedziniec oraz Komnatę Królewską.
Ruiny
W pierwszej kolejności udajemy się do Komnaty Królewskiej, aby dowiedzieć się ciekawostki
nt. hasła otwierającego skarbiec… Nie zapominamy także sprawdzić godziny na zegarze oraz
portretu wiszącego w komnacie. Zaciekawiła Was pewnie także skrzynka znajdująca się na polu
4:17, jest do niej potrzebny Stary Kluczyk który wypadł nam z pomnika w Tytanowych Jaskiniach.
Wyciągamy z niej STAROŻYTNĄ WŁÓCZNIĘ. Dalej podążamy tak, jak jest pokazane na filmie.
W 1 minucie i 11 sekundzie docieramy do zburzonego pomnika, który możemy odrestaurować
kupując klej murarski u Waldka. Zgarniemy za to STAROŻYTNY PIERŚCIEŃ.
Jeżeli nie udało Ci się spisać wszystkich władców, bądź z jakichkolwiek niewyjaśnionych przyczyn
utraciłeś swoje notatki, zapisuję ich w kolejności chronologicznej:

Nowość  Solucja MFO2 - Ballis - Ozaroth

G

    • alileusz

L

    • idia

O

    • rfeusz

R

    • oland

I

    • zolda

A

    • rtemida

 

W skarbcu atakuje nas Łowca Skarbów, z którego wypada RYCERSKI set, a ze skrzynek wyciągamy
MONARSZY HEŁM, MONARSZE RĘKAWICE, MONARSZE BUTY i KRÓLEWSKI MIECZ. Nie zapominamy również
zabrać SKARBU STAROŻYTNYCH który musimy oddać przywódcy Lanceros zgodnie z umową.
W Grobowcu chcąc zebrać medalion mamy do czynienia z Duchem Galileusza (drop: KRÓLEWSKI set).
Po wykonaniu wszystkich czynności przedstawionych na krótkim video udajemy się z powrotem do
Lanceros kończąc event ze skarbem i śmiało udajemy się do groty Ifrita znajdującej się na wschód
od obozu aby uzyskać zdolność przeprawy przez góry. Zaraz na wejściu zauważamy 2 skrzynie, w
których są: HEROICZNY TOPÓR oraz SMOCZA TARCZA. Po wygranej walce z Ifritem (nagroda: MAGMOWY set)
udajemy się ponownie do Ozaroth, aby otworzyć tajemniczy właz w piwnicy Kowala Jeremiasza.
Po wejściu idziemy wzdłuż korytarza zbierając po kolei przedmioty takie jak HEROICZNA TARCZA,
HEROICZNE BUTY, HEROICZNY HEŁM i HEROICZNE RĘKAWICE
. Po drodze jednak atakuje nas Starożytny Mag
(drop: STAROŻYTNY SET) … Dostrzegamy również ukryte przejście do Tytanowej Jaskini, gdzie
znajduje się skrzynka z RECEPTĄ VALERIANA … jednak aby ją otworzyć musimy wpisać następujący
szyfr: 3614 (po przełączeniu dźwigni na lewo pojawia się napis na ścianie w tunelu). Mając owy
przepis idziemy z nim do Jeremiasza, który uświadamia nam jak cenny przedmiot może wyrobić …
Jest to NEFRYTOWA ZBROJA – jednak musimy dostarczyć do jej wyrobu pewne składniki:
30 Kawałków Nefrytu (dostępność: Poziom Ciemności krateru)
30 Kawałków Tytanu (dostępność: Tytanowe Jaskinie)
30 Kawałków Platyny(dostępność: Poziom Ziemi).

Nareszcie możemy przystąpić do końcowej części update i udajemy się do Nieznajomego na rynku
Lanceros (już się obawialiście, że nie będzie wujaszka co sypnie prezentami? hehehe) który
zleca nam pozbieranie 50 kawałków meteorytów, które są porozrzucane po całym świecie …
Czeka nas żmudna bieganina niczym Indiana Jones w poszukiwaniu skarbów, ale naprawdę warto.
Na szczęście macie nas… 😉  

1.

    • Obóz Lanceros (patrzy na Ciebie)

2.

    • Dom Mistrza Solidusa[10:7]

3.

    • Słoneczna polana[12:4]

4.

    • Aleja Olbrzymich Dębów [8:9]

5.

    • Karczma Urkaden [11:8]

6.

    • Skrytka Ferdynanda

7.

    • Święte Drzewo Urkade [18:4]

8.

    • Jaskinia hydry [4:14]

9.

    • Polana pod lasem Eliar

10.

    • Pieczara Kamiennego Golema[5:6]

11.

    • Most przy Devos [6:12]

12.

    • Lodowe jaskinie Nordii [8:6]

13.

    • Jaskinia Polarnika [8:8]

14.

    • Podziemia Scythe

15.

    • Domek Leśniczego Gerwazego [12:6]

16.

    • Dżungla na wyspie [15:19]

17.

    • Karczma Kurthus [3:10]

18.

    • Stara stacja kolejowa [6:16]

19.

    • Przełęcz Pustynnej Burzy [22:7]

20.

    • Jaskinia Chochlików [4:6]

21.

    • Polana kaktusów [15:6]

22.

    • Oaza Leviathana

23.

    • Grota Kardasa [5:3]

24.

    • Folhord: Rynek [3:16]

25.

    • Folhord: Tajny tunel [9:6]

26.

    • Komnata Demona [7:8]

27.

    • Folhord: Cela Cerberusa [6:7]

28.

    • Polana przed Świątynią Zefira [16:8]

29.

    • Folhord: Podmokłe Jaskinie (obok Upadłego Anioła) [18:31]

30.

    • Las Cieni [14:6]

31.

    • Ballis: Królewski apartament

32.

    • Ballis: Klub dla Vip-ów

33.

    • Przełęcz Żółtych Motyli [21:16]

34.

    • Jaskinie Płaczących Zjaw (poziom 2) [23:21]

35.

    • Wieża Przeznaczenia (piwnica) [6:9]

36.

    • Ballis: Podziemny Labirynt (poziom 2) [17:24]

37.

    • Zatopiona Komnata [10:13] (u kraba)

38.

    • Mokradła

39.

    • Kopalnia Ozaroth: Poziom 2 (wagony) [4:26]

40.

    • Starożytne Ruiny: Komnata Królewska [11:9]

41.

    • Starożytne Ruiny: Dziedziniec [22:16]

42.

    • Piwnica Jeremiasza: sekretny tunel[10:10]

43.

    • Pokój w karczmie Ozaroth na skrzyni

44.

    • Obok szmaragdowej skały w kopalni Ozaroth

45.

    • Jaskinia Ogra

46.

    • Jaskinia Tytanów: Wilgotny korytarz [10:17]

47.

    • Ognista przełęcz [25:21]

48.

    • Wielki Krater: Wejście [18:15]

49.

    • Wielki Krater: Poziom Ziemi [4:9]

50.

    • Więzienie [7:6]

Meteoryty możemy oddawać po 10 sztuk, za każdą dyszkę otrzymamy jakiś przedmiot, a mianowicie:
 

1.

    • Miecz Monarchy

2.

    • Smocza Laska

3.

    • Monarsza Zbroja

4.

    • Heroiczna Zbroja

5.

    • Platynowy Pierścień

 

Teraz możemy spokojnie iść do Krateru stoczyć walkę z Bóstwami żywiołów by zdobyć magiczne
kryształy umożliwiające drogę do Demona Ciemności …
No to zaczynamy:
W tym miejscu polecamy obejrzeć filmik zamieszczony w serwisie YouTube,
pobrać na dysk wybierając 1 z 2 serwerów / formatów, opis wyłącznie ogólnikowy.
Filmik zawiera kompletny opis przejścia Wielkiego Krateru.
Poziomy układają się następująco:
– Poziom Ognia (Bóstwo Ognia; drop: ZŁOTY set)

Poziom

– Poziom Ziemi (Bóstwo Ziemi; drop: DAMASCEŃSKI set)

Poziom

– Poziom Wiatru (Bóstwo Wiatru; drop: MISTYCZNY set)

Poziom
– Poziom Lodu (Bóstwo Lodu; drop: SREBRNY set)

Poziom

– Poziom Ciemności

Poziom

Wykonujemy wszystkie czynności pokazane na filmie, lecz zanim dojdzie do naszej ostatecznej
konfrontacji z Demonem Ciemności (set CHAOSU), możemy „zaliczyć” jeszcze 2 interesujących bossów …
a mianowicie Maga i Wojownika Ciemności, którzy przybywają z innego wymiaru w portalach
nad Langeburg (w końcu zostaje rozwikłana ta tajemnica „co tam jest?!”, która męczyła nas
prawie przez całą naszą grę 🙂 ) oraz na wschód od Ozaroth.. Od razu mówię, że nie są to
łatwi przeciwnicy – zaryzykuję nawet stwierdzeniem, że są najsilniejsi w grze. Możemy z nich
uzyskać LEGENDARNY (Mag) i ELITARNY set (Wojownik), które są super-unikatami w tej grze.

Koniec
Było nam niezmiernie miło uczestniczyć w projekcie tworzenia tej solucji, a także w pewnym
sensie tworzeniu historii tej gry … Dziękujemy wszystkim osobom które przyczyniły się do jej
rozwoju, począwszy od grona Game Masterów poprzez grono Testerów, kończąc na graczach którzy
pomimo wielu trudności są nadal z nami … Szczególne podziękowania należą się Administracji,
a w tym Adm. Tomiemu, za jego twórczy zmysł w tworzeniu fabuły, za poświęcony czas, za bezinteresowne
oddanie się ku ciągłym ulepszaniu gry. Jesteśmy dumni że mogliśmy razem przez te lata należeć do
społeczności My Fantasy Online …