0

Solucja MFO2 – Ballis – Ozaroth

Solucja Ballis-Ozaroth

Autor: Yondaime (2008)

Zaczynamy w Ballis. Idziemy na Rynek. Kupujemy kilka ryb od Fishera. Idziemy do pubu pod Brązowym Smokiem.

Rozmawiamy z karczmarzem o Thanarqu. Podchodzimy do ognia. Idziemy do hotelu. Rozmawiamy z Romulusem i Remusem,

wyciągamy mixturki lv 5 many z dzbanków na lewo. Rozmawiamy z Kristine i oferujemy pomoc w odnalezieniu kolczyków.

Rozmawiamy z recepcjonistką. Podchodzimy do Orfeusza na rynku Ballis i oferujemy pomoc w odnalezieniu kotka. Idziemy w

stronę krzaków na południowym zachodzie i wchodzimy w wyrwę na samym dole. Gonimy uciekającego kotka, skręcając w lewo do portu.

Rozmawiamy po drodze z Kariną i z Dorią która opowiada nam o potworze w podziemiach. Wchodzimy po schodach na lewo od bramy

i kierujemy się na prawo wzdłuż murów, wracając na rynek. Na murach w rynku idziemy na północ i znów widzimy uciekającego kotka.

Zabieramy BUTY CZAROWNIKA ze skrzynki i wracamy do portu tą samą drogą co przyszliśmy. Możemy po drodze przyglądnąć się

bliżej wielkim wrotom prowadzącym do Magazynu Rybaków oraz porozmawiać z Rokkim. Wracamy na rynek i przechodzimy na jego

prawą stronę mijając Alabastrowy Hotel. Gdy miniemy także Fishera, musimy upewnić się, że mamy przy sobie chociaż jedną

rybę. Jeśli tak, kierujemy się na południe i kusimy kotka za pomocą ryby. W ten sposób zakańczamy tego questa, a w nagrodę

od Orfeusza otrzymujemy KOBALTOWY PIERŚCIEŃ.

Teraz kupujemy potrzebny ekwipunek oraz mikstury, gdyż czeka nas kolejny sub quest. Gdy już jesteśmy zwarci i gotowi, próbujemy

opuścić Ballis głównym wyjściem. Zatrzymują nas strażnicy i zamykają w więzieniu. Gdy rozmowa się kończy rozmawiamy z każdym NPC

w więzieniu, po czym kładziemy się na własną pryczę. Teraz mamy kilka wyjść. Możemy zasnąć i następnego ranka zostaniemy uniewinnieni.

Możemy także zamiast pójścia spać podejść do strażników i męczyć ich rozmową 3x zanim Nas zaatakują. Walczymy wtedy z bossem

STRAŻNICY WIĘZIENNI (drop: pancerny set). Najlepszym jednak rozwiązaniem jest ostatnia opcja, która jest dostępna tylko

jeśli odnaleźliśmy kotka zanim dorwała nas straż przy wyjściu z Ballis. Idziemy spać i w nocy budzi nas kotek, niosący dziwną informację.

Podchodzimy do dziury na lewo i badamy ją. Potrzebujemy śrubokręta. Kierujemy się więc na południe i przy pierwszym rozdrożu skręcamy w lewo

zabierając ze skrzyni BALROGOWE OSTRZE. Teraz udajemy się na sam dół mapy i skręcamy w prawo do celi Karthika. Atakuje nas WIĘZIEŃ (drop: złodziejski set).

Po walce zabieramy ze skrzynki HP PLUS, oraz wyciągamy ze szpary powyżej ŚRUBOKRĘT. Teraz możemy udać się z powrotem do wyrwy w murze na lewo od naszej pryczy

i uciec z więzienia. Lądujemy w Magazynie Rybaków. Kierujemy się na lewo i do góry i rozmawiamy z Nieznajomym, który oferuje nam trzy przedmioty na sprzedaż:

ORLI PIERŚCIEŃ za 20 mln

SZLACHECKĄ ZBROJĘ za 20 mln

20 ELIKSIRÓW za 10 mln

Po rozmowie z nim kierujemy się dalej na lewo i na dół zabierając ze skrzynki LÓD 5, oraz przełączając dźwignię na prawo. Gdy wychodzimy z magazynku, znów łapią

nas strażnicy i zabierają przed oblicze samego Króla Artura. Król opowiada Ci o planach Thanarqa, o Wieży Pustelnika oraz o potworze Helamonie. Otrzymujesz

KLUCZ DO PODZIEMI BALLIS i zostajesz wypuszczony na wolność.

Teraz można podążać bardzo licznymi odnogami scenariusza, aczkolwiek ja przedstawię ten najbardziej korzystny z racji bonusów w itemach i złocie. Udajemy się

do Gospody i rozmawiamy z Bramkarzem o klubie VIP. Później kierujemy się do karczmarza i z nim także rozmawiamy o owym klubie. Człowiek daje nam propozycję.

Albo mamy przy sobie ponad 200 mln złota i płacimy mu połowę z tego, albo pokazujemy wejściówkę i mamy wstęp za „marne” 10 mln. Póki co nie mamy wejściówki

więc odmawiamy. Wychodzimy z karczmy i udajemy się do portu. Rozmawiamy z Rokkim o zamkniętej bramie. Wracamy znów na rynek i idziemy porozmawiać z Fisherem.

Kupujemy od niego ryby za 250 tys. Idziemy do Alabastrowego Hotelu. Zabieramy GEM MAGII ze skrzynki stojącej w lewym górnym rogu. Rozmawiamy z recepcjonistką

i wybieramy nocleg w apartamencie królewskim za 1 mln. Gdy już się obudzimy podchodzimy do kominka i przyglądamy się płomieniom. Zabieramy też RĘKAWICE CZAROWNIKA

ze skrzynki w prawym dolnym rogu pokoju. Schodzimy schodami do holu i wychodzimy z hotelu. Udajemy się do portu i rozmawiamy z Kariną, która zdradza nam sekret

dotyczący kominka w apartamencie królewskim. Wracamy do hotelu i znów płacimy milion za noc w apartamencie królewskim (warto!) Po przebudzeniu znów przyglądamy

się kominkowi. Tym razem wypowiadamy inny komentarz niż przedtem. Wciąż jednak nie mamy sposobu na ugaszenie płomieni. W tym celu ponownie opuszczamy hotel

i kierujemy się do Karczmy. Kierujemy się na północny zachód pomieszczenia i zabieramy WIADERKO NAPEŁNIONE WODĄ. Ponownie (!) wracamy do hotelu i wynajmujemy na

noc apartament królewski. Tym razem po przebudzeniu gasimy płomień w kominku i przechodzimy ukrytym przejściem na mury Ballis. Kierujemy się w prawo i podnosimy

z ziemi błyszczący przedmiot, który okazuje się być ZAPROSZENIEM DO KLUBU VIP. Kierujemy się nadal wzdłuż murów dookoła mapy i zatrzymujemy się przy skrzynce

w której znajduje się cenny ORLI MIECZ. Wracamy do apartamentu i opuszczamy hotel. Udajemy się do Karczmy i rozmawiamy z Mordehajem, na prawo od głównego wejścia.

Obiecaj, że znajdziesz jego notatki. Podejdź do kominka i zauważysz że potrzebujesz wody o wiaderka aby ugasić płomień. Opuść Karczmę i udaj się do portu. Podejdź

do fontanny i napełnij wiaderko świeżą wodą, po czym wróć do karczmy i ugaś płomień a otrzymasz KLUCZYK Z MOTYWEM CZASZKI (musisz najpierw ugasić płomień w

apartamencie, gdyż jeśli jako pierwszy ugasisz ogień w karczmie to utracisz wiaderko na zawsze i nie odkryjesz tajemnego przejścia w hotelu). Możesz teraz

porozmawiać z karczmarzem i oddać zaproszenie, dzięki czemu uzyskasz dostęp do klubu VIP, znajdującego się na dachu Karczmy. Porozmawiaj z Xavierem i podejmij się

odnalezienia 20 krokodylich skór. Porozmawiaj z resztą NPC i opuść całkiem Karczmę. Udaj się do Hotelu. Prześpij się w Pokoju Gościnnym płacąc 10 tys. Gdy się

obudzisz podnieś kartki leżące w lewym dolnym rogu pokoju a uzyskasz NOTATKI MORDEHAJA. Czytamy je i zapamiętujemy słowa „Sezamie, otwórz się” Nie zapomnij też

wyciągnąć KOBALTOWY HEŁM ze skrzynki. Opuść hotel i udaj się do Karczmy i porozmawiaj z Mordehajem. W zamian za notatki otrzymasz SZLACHECKIE BUTY.

Uff… to chwilowo tyle z questów pobocznych.

Kierujemy się do Portu w Ballis i wchodzimy do otwartego teraz Magazynu Rybaków. Używamy klucza we wnęce na prawo od bramy u góry mapy i wchodzimy przez nią do

Lochów.

LOCHY (Echidna, Tarantula, Nieumarła Królowa)

Kierujemy się na prawo i przechodzimy mostkiem na północ, po czym wciąż kierując się na północ, przechodzimy przez kolejny mostek i stajemy przed zamkniętą bramą.

Czytamy notatkę na lewo i kierujemy się w dół w kierunku pierwszego mostka, który przekroczyliśmy w lochach. Po drodze zauważymy inny mostek na prawo. Przekraczamy

go i idziemy dalej w prawo. Wchodzimy do otworu znajdującego się pomiędzy dwoma filarami. Jesteśmy w prawej komnacie lochów. Podchodzimy kilka kroków do góry, w

kierunku naszyjnika leżącego na ziemi. Po drodze jednak, atakuje nas

ZMUTOWANY JASZCZUR (drop: brunatny set). Po walce podnosimy z ziemi ZŁOTY MEDALION

i wracamy do głównej części Lochów. Po wyjściu kierujemy się na lewo i przekraczamy most, po czym skręcamy na północny zachód i wchodzimy po drabince na wyższy poziom.

Zbieramy ze skrzynki GEM WYTRZYMAŁOŚĆI i schodzimy drabinką na lewo. Tym razem znajdujemy się w lewej komnacie lochów. W lewym dolnym rogu pomieszczenia, w

skrzynce leży GEM SIŁY. Wychodzimy wyjściem na dole, aby znaleźć się na niedostępnej wcześniej wysepce w głównej części Lochów. Podchodzimy do dziwnego pomniku

i umieszczamy w nim nasz talizman. Coś się przełączyło, tylko co? Wracamy do lewej komnaty i drabinką do góry, ponownie do głównej części. Schodzimy drabiną po

prawej i kierujemy się na północ w kierunku zamkniętych wrót. Zanim jednak dotrzemy do mostku, skręcamy w lewo i przechodzimy przez mostek, którego wcześniej tam

nie było. W skrzynce znajduje się ELIKSIR. Spychamy obie beczki w dół ścieków. Wracamy znów do lewej komnaty lochów i do dziwnego pomnika w którym zostawiliśmy

medalion. Zabieramy go i znów przechodząc przez lewą komnatę docieramy do głównej części lochów. Zmierzamy na prawą część mapy, mijając po drodze jaskinię

w której walczyliśmy z jaszczurem. Dalej na prawo zauważymy te same beczki, które przed chwilą zepchnęliśmy. Na północ od nich w wyrwie znajdujemy

2 x MIKSTURA REGENERACJI LV 2. Przechodzimy po beczkach na kolejną wysepkę i zabieramy ze skrzynki PELERYNĘ CZAROWNIKA. Na lewo, znów zauważamy dziwny pomnik.

Ponownie umieszczamy na nim talizman i przechodzimy po beczkach na górę. Idziemy na lewo, mijamy grotę i zauważamy mostek, którego wcześniej nie było, kierujący

nas na północ. Przechodzimy, zbieramy ze skrzynki TARCZĘ CZAROWNIKA i idziemy na północ, a później skręcamy w prawo. Znów widzimy dziwny monument, lecz nie wracamy

po talizman, a kierujemy się dalej na prawo, w dół i naokoło po schodach na wyższy poziom. Opuszczamy drabinkę i schodzimy po niej. Kierujemy się po beczkach w dół

i zabieramy talizman z pomnika. Teraz, naturalnie, musimy dojść do pomnika który niedawno mijaliśmy. Wchodzimy więc po opuszczonej drabince i znów naokoło

dochodzimy do niego. Umieszczamy w nim talizman. Tym razem mostek pokazuje się blisko, bo zaraz na lewo od pomnika. Przekraczamy go i kierujemy się na prawo

podnosząc KOBALTOWY MIECZ z pobliskiej skrzynki. Koniecznie podnosimy też błyszczący przedmiot na ziemi, który okazuje się być KLUCZEM DO BRAMY. Wracamy przez mostek

i nie zapominamy zabrać talizmanu z pomnika. Jeśli go nie zabierzemy stracimy istotną cześć fabuły i przedmiotów. Z medalionem w garści idziemy naokoło w prawo,

po drabince w dół, później przez most w lewo i cały czas na północ, aż dotrzemy do wielkich zamkniętych wrót. Używamy klucza i przechodzimy przez otwartą bramę do

Komnaty Helamona. Jak się łatwo domyślić, po pokonaniu kilku kroków atakuje nas wielki

HELAMON (drop: set Helamona). Po walce idziemy w prawo i zabieramy ze skrzynki

KOŚCIANĄ LASKĘ, po czym zmierzamy na lewą stronę komnaty. Umieszczamy medalion na posągu i przechodzimy przez mostek w dół. Okazuje się, że dziura w ziemi jest

zbyt głęboka i potrzebujemy liny. No i co teraz? Wracamy przez mostek i pamiętamy aby zabrać medalion. Wychodzimy z komnaty wyjściem na południu i przechodzimy

przez całe Lochy, docierając do Magazynu Rybaków. Wychodzimy z niego do Portu i podchodzimy do cumy, która została po łódce Fishera i Rokkiego. Dostajemy w ten

sposób LINĘ. Rozmawiamy też z Dorią, która zafascynowana tym, iż pokonałeś Helamona opowiada Ci o Jednorożcu i Magicznym Gwizdku. Wraz z liną wracamy do Magazynu

Rybaków i dalej do Lochów. W lochach zmierzamy do lewej komnaty i podchodzimy do łóżka. Czytamy pamiętnik i wychodzimy z lewej komnaty drabiną do góry. Zmierzamy

do Komnaty Helamona, a tam znów używamy talizmanu na pomniku i tym razem opuszczamy się liną w dół. W ukrytej komnacie schodzimy po linie i idziemy w prawo i w dół.

Gdy przekraczamy mostek atakuje nas kolejny boss AQUATIC (drop: błękitny set). Po pokonaniu go, idziemy dalej w lewo i wchodzimy po linie do niedostępnej wysepki

Nowość  Heroes 3: jak odblokować kampanie?

w głównej części lochów. Na lewo od wyjścia podnieś SZTABKI ZŁOTA. Teoretycznie mógłbyś je sprzedać za 5 mln w sklepie, ale warto je zostawić ponieważ możemy za

nie dostać niezły ekwipunek u Romulusa. Wracamy przez ukrytą komnatę do Komnaty Helamona, przechodzimy przez mostek i zabieramy talizman z pomnika. Ten item też

będziemy mogli wymienić na eq u Romulusa w Hotelu w Ballis. W porządku, jesteśmy gotowi aby zgłębić Podziemny Labirynt. Przechodzimy więc przez wyjście na górze.

PODZIEMNY LABIRYNT (Wywern, Czarny Demon, Mosiężny Golem, Mroczny Nietoperz, *Balrog, *Druid, *Mroczny Kat)

Zaraz po wejściu kierujemy się na północ do oporu. Gdy już nie będzie się dało iść dalej do góry, skręcamy w lewo, w dół i naokoło i otwieramy skrzynkę aby zdobyć

BITEWNĄ ZBROJĘ. Wracamy do pierwszego rozdroża, na które natrafiamy idąc na północ od wejścia do Labiryntu i kierujemy się na północny wschód. Znów idziemy do

oporu i otwieramy skrzynkę zawierającą GEM INTELIGENCJI. Od skrzynki kierujemy się na południe i gdy dojdziemy do rozwidlenia zwracamy się na wschód i wchodzimy

w tunel idący wpierw w prawo, a później w dół. Na dole natrafiamy na rozwidlenie. Idziemy w prawo i wzdłuż prostej trasy do skrzynki z BRUNATNĄ MACZUGĄ w środku.

Wracamy do rozwidlenia i kierujemy się tym razem w lewo. Z pękniętego dzbana zabieramy 5 sztuk MIKSTURY MANY LV 5 i wchodzimy drabiną na poziom drugi labiryntu.

Tutaj od razu zmierzamy w prawo i do góry tunelem aż dotrzemy do otwartej rozwidlenia. Na początek wybieramy lewą odnogę. Przy kolejnym rozwidleniu, zamiast iść

w lewo, kierujemy się do góry i idziemy prostym tunelem aż docieramy do dźwigni, którą przełączamy. Wracamy do drugiego rozwidlenia i kierujemy się w lewo.

Widzimy, że brama jest zamknięta, więc zawracamy i idziemy w prawo i na rozwidleniu trzymamy nadal ten kierunek. Idziemy naokoło zaułka i przy rozwidleniu

wybieramy dolną odnogę która prowadzi do skrzynki z 3 sztukami ELIKSIRÓW. Wracamy do góry i idziemy cały czas prostym tunelem, aż dotrzemy do schodów kierujących

nas z powrotem na poziom 1, tyle że w innym, niedostępnym wcześniej miejscu. Znów na poziomie 1, idziemy prostym tunelem aż docieramy do wielkich wrót, oraz

odnogi kierującej nas w lewo. Idziemy więc na zachód, aż w końcu docieramy do kolejnej dźwigni. Przełączamy ją, wracamy do wrót i przechodzimy przez nie.

TUNEL ZŁOWROGICH SZKIELETÓW (Wywern, Czarny Demon, Mosiężny Golem, Mroczny Nietoperz, Rzezimieszek, Niebieski Demon, Skaven)

W Tunelu Złowrogich Szkieletów spotykamy potwory na tym samym poziomie co w Labiryncie, więc nie ma się czym przejmować. Po wejściu kierujemy się od razu na północ i wchodzimy

przez bramę. Przechodzimy przez drewniany most i zbliżamy się do podestu. Najpierw jednak wyjmujemy ze skrzynek BŁĘKITNĄ RÓŻDŻKĘ oraz 3 sztuki ELIKSIRÓW.

Próbujemy zabrać z podestu kryształową kulę, lecz most za nami ulega zniszczeniu i gdy podchodzimy do niego, gra sugeruje nam odłożenie kuli na swoje miejsce.

Nie sprzeciwiamy się grze i odkładamy kulę na podest po czym wracamy do Tunelu Złowrogich Szkieletów. Idziemy tym razem w prawo i widzimy dwie dziwne postacie

przykute do ściany. Przełączamy dźwignię pomiędzy nimi, aby rozpocząć walkę z

2 x ZŁOWROGI SZKIELET (drop: złowrogi set). Po walce przełączamy dźwignię jeszcze

raz i podchodzimy do pustego podestu po prawej. Przyglądamy się mu, a później wchodzimy w ślepy zaułek poniżej. Nic tu nie zwojujemy, póki co przynajmniej. Mamy

teraz możliwość pójścia do Wieży Przeznaczenia, mimo to jednak zostawiliśmy za sobą kilka bossów i cennych itemów, więc warto się wrócić i połazić jeszcze trochę.

Jeśli więc idziesz za moją radą, to przejdź na lewo i wróć wyjściem do Podziemnego Labiryntu.

Ponownie w tej piekielnej lokacji udaj się na południe i wzdłuż tunelu aż dotrzesz do zejścia na poziom 2. Na kolejnym poziomie udaj się ponownie jednokierunkowym

tunelem, aż dotrzesz do rozwidlenia w dół i na lewo. Idź w lewo i na kolejnym rozwidleniu cały czas w lewo, aż dotrzesz do bramy, która wcześniej była zamknięta.

Teraz jednak jest otwarta więc przejdź przez nią i wejdź po drabinie znów na poziom 1 i znów w miejscu, które wcześniej było niedostępne.

Najpierw udaj się na północ i wyjmij ze skrzynki BITEWNĄ TARCZĘ. Teraz skieruj się na południe i dojdź do kolejnego zejścia po drabinie kierującej nas na poziom 2,

jak łatwo się domyślić, do kolejnego, niedostępnego w inny sposób miejsca.

Tutaj należy uważać ponieważ pojawiają się nowe, dużo silniejsze potwory a mianowicie Balrog, Druid i Mroczny Kat. Od razu po wejściu skręć w prawo i wyjmij z

wnęki w ścianie STALOWY KLUCZ. Potem wróć do drabiny i skieruj się na lewo i na dół, a na pierwszym rozwidleniu skręć w prawo i dojdź do końca tunelu.

Z dziwnego miejsca wykop MAGICZNY GWIZDEK, który przyda się nieco później. Teraz wróć do rozwidlenia i idź dalej w dół, zbierając po drodze BITEWNY HEŁM ze

skrzynki. Gdy dotrzesz do ściany, skręć w prawo i miń drabinę, nie używając jej póki co. Po chwili zauważysz dziwne drzwi. Gdy się przybliżysz, będziesz

musiał podać magiczne hasło. Wpisz więc hasło z notatek Mordehaja, czyli „Sezamie otwórz się”. Wrota naturalnie, otworzą się, lecz uważaj. Wewnątrz czai się

bardzo trudny boss. Jeśli jesteś jednak gotowy wejdź do środka i potrzyj lampę a ukaże się ZŁOŚLIWY DŻIN (drop: kwarcowy set + gemy za ogniki) w towarzystwie

dwóch ogników. Po walce zbierz łupy z dwóch skrzynek, czyli OGIEŃ 5 i 5 sztuk ELIKSIRÓW, oraz nie zapomnij zabrać ze sobą STAROŻYTNEJ LAMPY.

Wyjdź z komnaty i skieruj się na prawo. Przy pierwszym rozwidleniu skieruj się na północ, a później w prawo. W skrzynce znajdują się BITEWNE RĘKAWICE. Teraz wróć

do drabiny o której mówiłem Ci wcześniej, tej na lewo od wejścia do Komnaty Dżina. Wejdź po niej, a znów znajdziesz się na poziomie 1, tyle że na wysokim podeście.

Wejdź na strzałkę a spadniesz o jeden poziom w dół. Zabierz ze skrzynki 3 MIKSTURY REGENERACJI LV 2 oraz ZŁOWROGĄ RÓŻDŻKĘ i zeskocz na sam dół. Na dole udaj się

w lewo i do góry po czym zwróć się na północny zachód i weź ze skrzynki ELIKSIR. Teraz udaj się w prawo, naokoło i wejdź w zejście drabiną które zobaczysz

po drodze. Znajdziesz się w odgrodzonym podeście na poziomie 2 Labiryntu. Nie ma tu nic poza dziwną skrzynką. Jeśli poprawnie pobawiłeś się wiaderkami w Ballis

i uzyskałeś Klucz z motywem czaszki, skrzynka otworzy się, a ty wzbogacisz się o SAMURAJSKI MIECZ, GEM SZYBKOŚCI, oraz 10 000 000 !!!. Warto było, co nie?

Teraz wróć schodami na poziom 1, idź do góry, w prawo i w dół aż dojdziesz do wyjścia z Labiryntu. Przejdź Komnatą Helamona, oraz Lochami i Magazynem Rybaków

do Ballis.

Przejdź przez port na rynek i udaj się do Alabastrowego Hotelu. Tam możesz powymieniać skrzydła nietoperza uzyskane w labiryncie na różne itemy. Możesz także

porozmawiać z Romulusem, który dokona świetnych i korzystnych wymian:

-Jeśli oddasz mu SZTABKI ZŁOTA dostaniesz w zamian SZLACHECKIE RĘKAWICE

-Jeśli oddasz mu ZŁOTY MEDALION dostaniesz w zamian SZLACHECKI HEŁM

-Jeśli oddasz mu STAROŻYTNĄ LAMPĘ dostaniesz w zamian MUSZELKOWĄ TARCZĘ (najlepsza tarcza tego upka ! )

Po udanych transakcjach zarezerwuj sobie nocleg, tym razem w Apartamencie Szlacheckim, płacąc 100 tys. Po przebudzeniu otwórz skrzynkę i zabierz LECZENIE 5.

Zerknij też na dolny prawy róg i zabierz stamtąd SZKLANĄ KULĘ.

Teraz czeka nas baaardzo długa droga, przez Rynek, Port, Magazyn Rybaków, Lochy, Komnatę Helamona, Podziemny Labirynt, aż w końcu dotrzemy do Tunelu Złowrogich

Szkieletów. Na miejscu udaj się znów do pomieszczenia u góry i przejdź przez drewnianą kładkę. Mając w ręku Szklaną Kulę zamień obie na podeście, a zostaniesz

zaatakowany przez GIGANTYCZNEGO KRABA (drop: ?). Po walce, ponownie spróbuj zamienić obie kule, a uzyskasz KRYSZTAŁOWĄ KULĘ. Z nią w rękach wyjdź z Zatopionej

Komnaty i podejdź do pustego podestu po prawej. Połóż na nim kulę i czekaj aż otworzą się wrota na dole. Teraz wejdź nimi do nowej lokacji.

JASKINIE PŁACZĄCYCH ZJAW (Rzezimieszek, Niebieski Demon, Skaven)

Prawdę mówiąc do tej lokacji mogłeś się udać już na początku, ale nie mogłeś dostać się do tego miejsca w którym teraz stoisz, dlatego pozostawiłem to na teraz.

Zabierz KRYSZTAŁ (1 z 10) oraz zerknij na skrzynkę po lewej. Jeśli wyciągnąłeś Stalowy Klucz z wnęki w murze w Labiryncie na poziomie 2 to będziesz mógł ją

otworzyć. W jej wnętrzu znajdują się: UPIORNA LASKA, GEM MAGII, oraz 5 sztuk MIKSTUR REGENERACJI LV 2. Teraz zepchnij drabinkę i zejdź po niej na dół. Zejdź

także po kolejnych schodkach i zabierz kolejny KRYSZTAŁ (2 z 10) po lewej. Teraz idź na południowy wschód i porozmawiaj z Jorando stojącym przy fontannie.

Teraz idź w lewo, oraz w górę i zejdź po schodach na poziom drugi jaskiń.

Gdy zrobisz kilka kroków w prawo zostaniesz zaatakowany przez kolejnego bossa,

BŁOTNĄ ROPUCHĘ (drop: błotnisty set). Po walce idź drogą na północ, wejdź po

schodach i otwórz skrzynkę po lewej zabierając ELIKSIR. Teraz idź długą drogą w prawo aż dotrzesz do drabinki prowadzącej w dół. Na razie miń ją i idź dalej w

prawo i zabierz kolejny KRYSZTAŁ (3 z 10). Teraz zejdź drabinką i przyglądnij się wyrwie w ziemi. Trzeba ją czymś zapchać, hmmm…. Wejdź po drabince i zepchnij

głaz do dziury. To za mało… Zejdź po drabince i idź w dół drogą. Zejdź po kolejnej drabince i zabierz ze skrzyni GEM SZCZĘŚCIA. Wróć na górę i wejdź do jaskini

obok drabinki.

Znów na poziomie 1 tyle że w innym miejscu. Idź na południowy zachód a dotrzesz do skrzynki z ZIEMIĄ 5. Teraz idź w prawo i wejściem na górę. Zabierz kolejny

KRYSZTAŁ (4 z 10) i zapamiętaj dziurę w ziemi. Przy okazji weź też KOBALTOWE RĘKAWICE ze skrzyni w górnym prawym rogu wzniesienia. Zejdź teraz i skieruj się do

wyjścia, którym przed chwilą weszliśmy na ten poziom.

Na poziomie 2 wejdź po drabince, skieruj się na lewo i w dół do wyjścia na poziom 1.

Na poziomie 1 idź w górę, wejdź po schodkach i skręć w prawo odbijając nieco w górę. Zabierz kolejny KRYSZTAŁ (5 z 10) i idź dalej w prawo. Zabierz ze skrzynki

3 sztuki MIKSTUR REGENERACJI LV 2 i zepchnij kamień w dół. Teraz czeka nas mała bieganina. Musimy wrócić do tej dziury o której wspomniałem abyśmy zapamiętali.

Gdy już będziesz na miejscu, zepchnij głaz do dziury i wróć na poprzedni poziom jaskiń aby ujrzeć że głęboka dziura została zapchana kamieniami. Przejdź więc do

nowego miejsca i zabierz ze skrzynki KAPELUSZ CZAROWNIKA. Wejdź do jaskini.

Znów na poziomie 1 zabierz ze skrzynki na prawo, GEM SZYBKOŚCI i zejdź na dół po dłuuuugich schodach. Na dole wejdź do pierwszej napotkanej jaskini po lewej. Tam

zejdź w dolny prawy róg i zbierz MIECZ TEMPLARIUSZA. Podejdź do wody na lewo. Nie da się jej póki co przekroczyć. Wyjdź z jaskini i udaj się dalej na lewo i po

Nowość  Rise of Kingdoms – poradnik do gry dla początkujących

kolejnych schodach w górę. Zabierz KRYSZTAŁ (6 z 10) i podejdź do zakopanego wejścia. Przyda się łopata, ale to za chwilę… Teraz wróć po długich schodach w górę

i na poprzedni poziom. Teraz wróć do zapchanej kamieniami dziury i wejdź do jaskini obok drabiny. Tutaj skieruj się na południowy wschód i miń wejście na

wzniesienie. Zamiast tego idź dalej w prawo i zejdź na dół. Zabierz ze skrzyni BITEWNY TOPÓR i wejdź do jaskini.

Zaraz po wyjściu zepchnij kamień na dół i skieruj się na lewo zabierając kolejny KRYSZTAŁ (7 z 10). Teraz wróć całą drogę do jaskini z wodą po lewej stronie. Tym

razem zepchnięty głaz stworzył przejście, więc przekraczamy wodę i zabieramy kolejny

KRYSZTAŁ (8 z 10) oraz podnosimy błyszczący się przedmiot, który okazuje się

być ZŁOTYM KOLCZYKIEM. Wychodzimy z jaskini, wchodzimy po długich schodach, wracamy na poprzedni poziom, idziemy w lewo, po drabince na górę, dalej w lewo i w dół

przez jaskinię na poziom 1 i na południe wychodzimy z Jaskiń Płaczących Zjaw. Jeszcze tu wrócimy…

Na mapie świata kierujemy się na południowy zachód i wchodzimy na Przełęcz Żółtych Motyli. Idziemy najpierw do oporu w prawo i zabieramy ze skrzyni

POCISK MAGICZNY 5 oraz 1543000 złota. Teraz znów idziemy do oporu w lewo i zabieramy 10 sztuk MIKSTUR MANY LV 5. Wychodzimy stąd na mapę świata i wchodzimy do

Ballis. Na rynku idziemy do Hotelu i rozmawiamy z Kristine i oddajemy jej kolczyk w zamian za co dostajemy KORALOWY PIERŚCIEŃ. Teraz zmierzamy przez port

i Magazyn Rybaków do Lochów Ballis, zaś tam wchodzimy do lewej komnaty i zabieramy ŁOPATĘ z lewego górnego rogu pomieszczenia. Z łopatą wracamy do Jaskiń

Płaczących Zjaw. Przechodzimy znów wszystkie jaskinie aż dotrzemy do owych dłuuugich schodów. Schodzimy nimi i w lewo do oporu, a później do góry aż znów

staniemy przed zakopanym wejściem. Tym razem je odkopujemy i wchodzimy do środka.

W nowym pomieszczeniu widzimy skrzynkę, lecz gdy robimy kilka kroków atakują nas

2 x PŁACZĄCA ZJAWA (drop: efemeryczny set). Po walce wyciągamy EFEMERYCZNĄ LASKĘ

ze skrzyni oraz zabieramy przedostatni KRYSZTAŁ (9 z 10). Teraz wracamy w prawo, po wielkich schodach, na poprzedni poziom, po drabince na górę, potem w prawo i w

dół do przejścia. Na 1 poziomie idziemy w górę i po niebieskiej drabince wracamy do Tunelu Złowrogich Szkieletów. Tym razem idziemy w prawy górny róg i wychodzimy

do nowej lokacji.

Wchodzimy po schodach na górę i zabieramy ostatni KRYSZTAŁ (10 z 10), po czym wkraczamy przez wyjście na polanę.

PRZED WIEŻĄ PRZEZNACZENIA (Szaman, Ważka, Niedźwiedź).

Idziemy na południe i docieramy do nagrobka. Odbijamy na lewo i zabieramy MP PLUS ze skrzynki. Przyglądamy się nagrobkowi i zapamiętujemy datę jako MCLXXI (1171).

Teraz idziemy na prawo. Przed wejściem do wieży odbijamy na lewo i docieramy wzdłuż murów do kolejnej skrzynki zawierającej CIĘŻKIE BUTY. Teraz możesz wejść do

następnej lokacji

WIEŻA PRZEZNACZENIA (Kython, Wendigo, Czart, Nieumarły Rycerz)

Po wejściu kierujemy się na lewo i zabieramy ze skrzynki BITEWNE BUTY. Teraz na prawo po schodach na 1 piętro. Tu wchodzimy do środkowej komnaty z windą i przełączamy przycisk.

Możemy nią zjechać teraz na parter. Na parterze jeszcze raz wchodzimy na windę i wjeżdżamy na 1 piętro. Wychodzimy z komnaty i udajemy się w lewo gdzie przełączamy dźwignię.

Po tym wracamy do windy i wjeżdżamy nią na 2 piętro. Znów wychodzimy z komnaty i skręcamy w prawo. Kamień wymaga od nas magicznej formuły której niestety na razie nie znamy.

Idziemy więc w lewo, mijamy środkową komnatę i schodzimy po drabince ponownie na 1 piętro, tyle że w tylniej komnacie. Idziemy w prawo i przełączamy przycisk. Zaraz potem zabieramy

ze skrzynki CIĘŻKIE RĘKAWICE. Teraz wracamy drabinką na 2 piętro i wchodzimy do windy zjeżdżając nią na 1 piętro. Przełączamy przycisk na prawo od windy i zjeżdżamy na parter.

Teraz na parterze zamiast wjeżdżać windą wyżej spróbuj przejść na jej drugą stronę a znajdziesz się w nowym pomieszczeniu. Zabierz ze skrzynki ZŁOWROGĄ LASKĘ i przełącz dźwignię

na prawo. Teraz idź do końca na lewo i zejdź po drabince do piwnicy Wieży. Zejdź po schodkach i podejdź do wschodniej ściany pomieszczenia. Najpierw zajmij się skrzynką. Wymaga

ona wpisania kodu. Wpisz więc 1171 z nagrobka a otrzymasz DIAMENTOWĄ RÓZDŻKĘ, 10 ELIKSIRÓW oraz 10 sztuk MIKSTUR REGENERACJI LV2. Teraz spisz sobie słowa które są napisane na

obelisku powyżej skrzynki i na końcu podejdź do wielkiej skrzyni na środku pomieszczenia. Okazuje się ona bossem o nazwie MIMIC (drop: diamentowy set). Teraz wyjdź z piwnicy, wróć

do windy i wjedź na 1 piętro. Na 1 piętrze wyjdź z komnaty i przełącz dźwignię na lewo. Wjedź na 2 piętro i idź w prawo. Wpisz przy kamieniu hasło z podziemi Wieży czyli

Faber est quisque suae fortunae„.

Wrota się otworzą a w nowym pomieszczeniu znajdziesz po prawej stronie GEM MAGII. Zaraz potem porozmawiaj z Antaresem a dowiesz się czegoś nowego o głównej fabule (wybierz 3 opcję)

oraz otrzymasz TALIZMAN LEWITACJI. Teraz wyjdź z komnaty i udaj się do windy. Bez przyciskania czegokolwiek wejdź na kładkę a znajdziesz się na dachu Wieży. Zabierz ze skrzynki

ORLĄ RÓŻDŻKĘ i wyjdź na zewnątrz. Okrąż cały wielki podest i u góry w skrzynce znajdziesz

WIATR 5. Teraz wejdź na podest i przyglądnij się fladze a zostaniesz zaatakowany przez

DZIKIEGO JASTRZĘBIA (drop: orli set). Po walce możesz całkiem opuścić Wieżę i wrócić do Ballis. Możesz teraz wymienić swoje kryształy u Romulusa. Jego cennik wygląda tak:

MIKSTURA REGENERACJI LV2 (za 1 kryształ)

ELIKSIR (za 2 kryształy)

GEM SIŁY (za 3 kryształy)

GEM MAGII(za 3 kryształy)

SZLACHECKA TARCZA(za 6 kryształów)

UPIORNY PIERŚCIEŃ(za 8 kryształów)

KORALOWA LASKA (za 10 kryształów)

RUNICZNY MIECZ (za 10 kryształów)

PRZEŁĘCZ ŻÓŁTYCH MOTYLI (Wampir, Sedna, Tytan, *Goblin, *Czarny Mag, *Pirania)

Teraz wreszcie mając talizman lewitacji możemy przebyć bagna na południe. Idziemy więc do Przełęczy Żółtych Motyli i podchodzimy do bagna koło uschniętego pnia.

Wcześniej nie było to możliwe, ale teraz podlatują do Nas motyle i przeprowadzają na drugą stronę trzęsawiska. Pojawiają się tu trudniejsze potwory (oznaczone *)

więc uważajcie. Idziemy w prawo i nieco do góry aby zabrać ze skrzynki

CIĘŻKĄ ZBROJĘ PŁYTOWĄ. Teraz wychodzimy wyjściem na południe i na mapie świata, nie mając

innej alternatywy wchodzimy do wielkiej jaskini nieco na południe.

JASKINIA BRĄZOWEGO SMOKA (Nazgul, Brązowy Golem, Smocza Wojowniczka)

Od wejścia skieruj się na prawo aż do oporu i zabierz ze skrzynki CIĘŻKĄ TARCZĘ. Teraz wróć do wejścia i skieruj się na północ. Po przejściu przez kładkę nie

wchodź jeszcze po schodach, ale odbij w prawo i wejdź do jaskini. Po wyjściu na drugiej stronie zabierz od razu CIĘŻKI HEŁM ze skrzyni. Teraz wróć przez tą samą

jaskinię i tym razem wejdź po schodach przy kładce w centrum mapy. Zaraz po wejściu spotkasz starych znajomych i wpadniesz w wir walki z RAPSEM#4 (drop: gotycki set płytowy)

Po walce nie wchodź jednak do wielkiej groty na środku, a skręć w lewo i skieruj się do lewego górnego rogu mapy. Wejdź do jaskini i zabierz 3 x ELIKSIR. Wróć do

wielkiej groty i tym razem idź w prawo i naokoło do ostatniej skrzynki zawierającej

DIAMENTOWY TOPÓR. Teraz możesz wejść do wielkiej jaskini w centrum mapy.

Po prawej stronie w skrzynce czeka IGLASTA MACZUGA, zaś na górze czeka na nas kolejny boss BRĄZOWY SMOK (drop: set Brązowego Smoka). Po walce otrzymamy zdolność

chodzenia po bagnach. Wyjdźmy więc z jaskiń Brązowego Smoka na mapę świata i odkryjmy nową część mapy.

Skierujmy się wzdłuż bagien na północny wschód, do oporu, aż dotrzemy do obszernego pola z lokacją.

POLANA JEDNOROŻCA (Jeździec Chaosu, Olbrzym, Opętany Włóczęga).

Podejdź do podestu w centrum mapki i wybierz kierunki w tej kolejności Północ, Południe, Wschód, Zachód, a ukaże się JEDNOROŻEC (drop: set Jednorożca). Po trudnej

walce wróć na mapę świata i skieruj się na południowy zachód a po drodze zauważysz dziwne zarośla na dole. Wejdź na Mokradła.

MOKRADŁA (Olifant, Węgorz, Kraken, *Krokodyl)

Na prawo i w dół w skrzyni znajduje się 3245111 złota. Przejdź po przewróconym drzewie na południe i skieruj się w dolny prawy róg zabierając ze skrzyni

KWARCOWĄ MACZUGĘ. Teraz podejdź do uszkodzonego mostu na zachodzie. Musisz znaleźć inny sposób przejścia. Zbadaj drzewo stojące ponad mostem. Potrzeba nam siekiery. Wracamy

do Ballis do Magazynu Rybaków. Na miejscu podejdź do wschodniej ściany i zabierz SIEKIERĘ wbitą do pnia. Teraz wróć na Mokradła i zetnij drzewo, ale nie przechodź

jeszcze na drugą stronę. Skieruj się na północ w kierunku wyjścia ale odbij w lewo. Przechodząc przez pień zbadaj dziwny wodospad. Na razie nic nie możesz zrobić.

Idź dalej i zepchnij kłodę do wody. Teraz idź do ściętego siekierą drzewa i przejdź przez nie, a w trakcie zauważysz zepchniętą kłodę umożliwiającą Ci dojście na

wysepkę ze SZLACHETNĄ SZABLĄ (sic!). Teraz idź na drugą stronę i na północ przy skraju mapy po 3 x ELIKSIR. Możemy iść na południe i wyjść z tej części Mokradeł.

W następnej części stoczysz walkę z KRWIOŻERCZĄ ROŚLINĄ (drop: iglasty set). Gdy uratowany Angelo odbiegnie skieruj się na południe, wyjdź na mapę świata i skręć

w lewo aby dojść do kolejnego miasta Ozaroth.

Okolice Ozaroth (Hanuman, Palladyn, Wendral)

Gdy już zaopatrzysz się w mixturki lv 5, wróć do Ballis. Udaj się na Rynek do Gospody pod Brązowym Smokiem i wejdź na dach do klubu VIPów. Na miejscu porozmawiaj z dwoma kobietami, a podsłuchasz ich rozmowę o ucieczce księżniczki z zamku. Podobno znikła gdzieś w okolicach

wodospadu na Mokradłach.. hmmm. Udaj się na Mokradła, gdzie po drodze możesz chwilkę poexpić, tak aby trafić na walkę z Krokodylami, z których masz szansę zdobyć

20 krokodylich skór dla Xaviera, który da Ci za nie wybrany item ze świetnego setu z krokodylej skóry.

Gdy podejdziesz do wodospadu okaże się, że jest w nim sekretne przejście. Udaj się nim do niedostępnej wcześniej wysepki i zabierz ze skrzynki OGRZY KAFAR i wejdź

po schodkach do części północnej Mokradeł. Zrób krok do góry a zobaczysz księżniczkę Selene, oraz wpadniesz w wir walki z OLBRZYMIM ALIGATOREM (drop: koralowy set).

Po walce zostaniesz przeniesiony do zamku, gdzie król podziękuje Ci za uratowanie jego jedynej córki i w nagrodę otrzymasz KRÓLEWSKI PIERŚCIEŃ. Jeśli wrócisz na

Mokradła i znów udasz się do ich północnej części do miejsca gdzie walczyłeś z aligatorem, będziesz mógł zebrać ELIKSIR ze skrzynki.

I na tym kończy się obecny upek…

EKWIPUNEK:

ZESTAWY (sety)

Set Czarownika

Tarcza Czarownika

Poziom 116

Obrona +118

Obrona mag +219

Wartość: 1233910 G

Kapelusz Czarownika

Poziom 115

Obrona mag +534

Nowość  The Long Dark Poradnik - musisz to wiedzieć

Celność mag +67

Uniki mag +67

Wartość: 2415426 G

Rękawice Czarownika

Poziom 115

Obrona +134

Celność +117

Obrona mag +83

Wartość: 1207713 G

Peleryna Czarownika

Sloty(10):

Poziom 116

Obrona mag +675

Wartość: 2467820 G

Buty Czarownika

Poziom 116

Obrona +84

Uniki  +118

Obrona mag +34

Szybkość +47

Wartość: 1233910 G

Kobaltowy Set

Kobaltowy Miecz

Sloty(10):

Poziom 118

Obrażenia 3097

Atak +1033

Wartość: 3861957 G

Kobaltowy Hełm

Poziom 117

Obrona mag +818

Szybkość -60

Wartość: 2520889 G

Kobaltowe Rękawice

Poziom 117

Obrona +290

Celność +119

Szybkość -34

Wartość: 1260445 G

Kobaltowy Pierścień

Sloty(1):

Poziom 130

HP +1000

Celność +150

Uniki mag +100

Wartość: 5000000 G

Pancerny Set

Pancerna Tarcza

Poziom 120

Obrona +316

Uniki +35

Wartość: 1342092 G

Pancerny Hełm

Poziom 119

Obrona +348

Obrona mag +348

Wartość: 2629068 G

Pancerna Zbroja

Sloty(10):

Poziom 120

Obrona +702

Wartość: 2684183 G

Pancerne Buty

Poziom 120

Obrona +88

Uniki +123

Uniki mag +35

Szybkość +48

Wartość: 1342092 G

Brunatny Set

Brunatna Maczuga

Sloty(11):

Poziom 132

Obrażenia 4069

Atak +1295

Celność -118

Szybkość -75

Ogień +10

Wartość: 5099987 G

Brunatna Laska (2)

Sloty(13):

Poziom 122

Obrażenia 2416

Atak mag. +1431

Wartość: 5592958 G

Brunatna Tarcza

Poziom 126

Obrona +186

Obrona mag +186

Wartość: 1514705 G

Brunatny Hełm

Poziom 121

Obrona mag +709

Wartość: 2739986 G

Brunatna Zbroja

Sloty(11):

Poziom 124

Obrona +255

Obrona mag +474

Wartość: 2911547 G

Brunatne Buty

Poziom 126

Obrona +111

Uniki  +130

Obrona mag +19

Szybkość +51

Wartość: 1514705 G

Złodziejski Set

Złodziejski Sztylet

Sloty(11):

Poziom 127

Obrażenia 3041

Atak +1013

Celność +113

Szybkość +51

Wartość: 4634095 G

Złodziejskie Rękawice

Poziom 123

Obrona +163

Celność +126

Szybkość +35

Wartość: 1426832 G

Błotnisty Set

Błotnista Tarcza

Poziom 122

Obrona +358

Wartość: 1398239 G

Błotnisty Hełm

Poziom 125

Obrona mag +736

Wartość: 2970128 G

Błotniste Buty

Poziom 122

Obrona +125

Uniki +125

Szybkość +49

Wartość: 1398239 G

Set Helamona

Tarcza Helamona

Poziom 128

Obrona +416

Obrona mag +38

Szybkość -21

Wartość: 1575045 G

Hełm Helamona

Poziom 127

Obrona mag +900

Szybkość -65

Wartość: 3089397 G

Zbroja Helamona

Sloty(11):

Poziom 128

Obrona +454

Obrona mag +454

Szybkość -66

Wartość: 3150090 G

Kamasze Helamona

Poziom 128

Obrona +208

Uniki +132

Szybkość +21

Wartość: 1575045 G

Złowrogi Set

Złowroga Różdżka

Sloty(14):

Poziom 136

Obrażenia 1833

Atak mag. +1219

Wartość: 5492138 G

Złowroga Laska (2)

Sloty(14):

Poziom 136

Obrażenia 2750

Atak mag. +1625

Wartość: 7322850 G

Złowroga Tarcza

Poziom 130

Obrona +385

Wartość: 1636805 G

Złowrogie Rękawice

Poziom 129

Obrona +248

Celność +134

Wartość: 1605747 G

Złowrogi Pancerz

Sloty(11):

Poziom 130

Obrona +501

Obrona mag +270

Wartość: 3273610 G

Złowrogie Buty

Poziom 130

Obrona +135

Uniki +135

Szybkość +52

Wartość: 1636805 G

Bitewny Set

Bitewny Topór

Sloty(11):

Poziom 122

Obrażenia 3544

Atak +1127

Celność -54

Szybkość -49

Wartość: 4194718 G

Bitewna Tarcza

Poziom 136

Obrona +406

Wartość: 1830713 G

Bitewny Hełm

Poziom 131

Obrona mag +778

Wartość: 3336442 G

Bitewne Rękawice

Poziom 135

Obrona +262

Celność +141

Wartość: 1797488 G

Bitewna Zbroja

Sloty(11):

Poziom 132

Obrona +392

Obrona mag +392

Wartość: 3399992 G

Bitewne Buty

Poziom 136

Obrona +142

Uniki  +142

Szybkość +55

Wartość: 1830713 G

Błękitny Set

Błękitna Różdżka

Sloty(13):

Poziom 128

Obrażenia 1706

Atak mag. +1249

Celność mag -114

Lód +10

Wartość: 4725136 G

Błękitna Tarcza

Poziom 132

Obrona +137

Obrona mag +255

Lód +10

Wartość: 1699996 G

Błękitny Hełm

Poziom 133

Obrona mag +633

Celność mag +79

Uniki mag +79

Lód +10

Wartość: 3464262 G

Błękitna Zbroja

Sloty(12):

Poziom 134

Obrona mag +799

Lód +10

Wartość: 3529256 G

Gotycki Set Płytowy

Gotycka Tarcza Płytowa

Poziom 134

Obrona +359

Uniki +40

Wartość: 1764628 G

Gotycki Hełm Płytowy

Poziom 135

Obrona +403

Obrona mag +403

Wartość: 3594976 G

Gotycka Zbroja Płytowa

Sloty(12):

Poziom 136

Obrona +813

Wartość: 3661425 G

Ciężki Set

Ciężka Tarcza

Poziom 138

Obrona +455

Obrona mag +41

Szybkość -22

Ciężki Hełm

Poziom 141

Obrona mag +1017

Szybkość -72

Wartość: 4004697 G

Ciężkie Rękawice

Poziom 137

Obrona +348

Celność +143

Szybkość -39

Wartość: 1864303 G

Ciężka Zbroja Płytowa

Sloty(12):

Poziom 138

Obrona +496

Obrona mag +496

Szybkość -71

Wartość: 3796521 G

Ciężkie Buty

Poziom 138

Obrona +227

Uniki +145

Szybkość +22

Wartość: 1898260 G

Orli Set

Orli Miecz

Sloty(12):

Poziom 136

Obrażenia 3300

Atak +1097

Celność +122

Szybkość +55

Wiatr +10

Wartość: 5492138 G

Orla Różdżka

Sloty(14):

Poziom 140

Obrażenia 1897

Atak mag. +1261

Wartość: 5901845 G

Orle Rękawice

Poziom 139

Obrona +188

Celność +146

Szybkość +40

Wiatr +10

Wartość: 1932586 G

Orla Zbroja

Sloty(12):

Poziom 142

Obrona +342

Obrona mag +342

Szybkość +73

Wiatr +10

Wartość: 4075575 G

Orli Pierścień

Sloty(1):

Poziom 140

Atak +200

Uniki +100

Szybkość +50

Wartość: 6000000 G

Rdzawy Set

Rdzawa Tarcza

Poziom 142

Obrona +427

Wartość: 2037787 G

Rdzawy Hełm

Poziom 143

Obrona mag +862

Wartość: 4147200 G

Rdzawe Rękawice

Poziom 141

Obrona +276

Celność +148

Wartość: 2002348 G

Rdzawe Buty

Poziom 142

Obrona +150

Uniki +150

Szybkość +57

Wartość: 2037787 G

Efemeryczny Set

Efemeryczna Laska (2)

Sloty(14):

Poziom 144

Obrażenia 2943

Atak mag. +1564

Szybkość +74

Wartość: 8439151 G

Efemeryczna Tarcza

Poziom 144

Obrona +217

Obrona mag +217

Wartość: 2109788 G

Efemeryczny Hełm

Poziom 137

Obrona mag +820

Wartość: 3728606 G

Efemeryczne Rękawice

Poziom 143

Obrona +215

Celność +151

Obrona mag +65

Wartość: 2073600 G

Efemeryczna Zbroja

Sloty(12):

Poziom 144

Obrona +304

Obrona mag +565

Wartość: 4219575 G

Efemeryczne Buty

Poziom 144

Obrona +130

Uniki  +152

Obrona mag +22

Szybkość +58

Wartość: 2109788 G

Iglasty Set

BRONIE JEDNORĘCZNE DLA WOJA:

Bojowy Topór

Sloty(10):

Poziom 117

Obrażenia 3372

Atak +1073

Celność -51

Szybkość -47

Wartość: 3781334 G

Runiczny Miecz

Sloty(14):

Poziom 161

Obrażenia 4482

Atak +1486

Wartość: 8350790 G

Kwarcowa Maczuga

Sloty(13):

Poziom 146

Obrażenia 4588

Atak +1457

Celność -132

Szybkość -82

Wartość: 6549880 G

Szlachecka Szabla

Sloty(13):

Poziom 156

Obrażenia 3885

Atak +1288

Celność +143

Szybkość +63

Wartość: 7721277 G

Diamentowy Młot

Sloty(13):

Poziom 150

Obrażenia 4532

Atak +1436

Celność -68

Szybkość -60

Wartość: 7004584 G

BRONIE JEDNORĘCZNE DLA MAGA:

Koralowa Różdżka

Sloty(15):

Poziom 152

Obrażenia 2093

Atak mag. +1250

Szybkość +61

Wartość: 7238833 G

Diamentowa Różdżka

Sloty(15):

Poziom 156

Obrażenia 2159

Atak mag. +1432

Wartość: 7721277 G

Róg Jednorożca

Sloty(16):

Poziom 161

Obrażenia 2241

Atak mag. +1634

Celność mag -149

Wartość: 8350790 G

Różdżka Brązowego Smoka

Sloty(14):

Poziom 144

Obrażenia 1962

Atak mag. +1434

Celność mag -130

Ziemia +10

Wartość: 6329363 G

BRONIE DWURĘCZNE DLA WOJA:

Ogrzy Kafar (2)

Sloty(13):

Poziom 151

Obrażenia 4983

Atak +2113

Celność -276

Szybkość -137

Wartość: 9494841 G

Balrogowe Ostrze (2)

Sloty(11):

Poziom 123

Obrażenia 3091

Atak +1301

Celność +145

Szybkość +35

Wartość: 5707330 G

Miecz Templariusza (2)

Sloty(10):

Poziom 118

Obrażenia 3251

Atak +1446

Celność -69

Szybkość -34

Wartość: 5149276 G

Samurajski Miecz (2)

Sloty(14):

Poziom 161

Obrażenia 4258

Atak +1783

Celność +198

Szybkość +46

Wartość: 11134386 G

Diamentowy Topór (2)

Sloty(12):

Poziom 138

Obrażenia 4290

Atak +1819

Celność -165

Szybkość -99

Wartość: 7593041 G

Topór Krasnoluda (2)

Sloty(13):

Poziom 155

Obrażenia 4927

Atak +2084

Celność -189

Szybkość -111

Wartość: 10131885 G

Diamentowy Miecz Dwuręczny (2)

Sloty(13):

Poziom 147

Obrażenia 4223

Atak +1869

Celność -89

Szybkość -42

Wartość: 8882455 G

BRONIE DWURĘCZNE DLA MAGA:

Upiorna Laska (2)

Sloty(15):

Poziom 154

Obrażenia 3188

Atak mag. +2068

Celność mag -188

Wartość: 9970295 G

Kościana Laska (2)

Sloty(13):

Poziom 128

Obrażenia 2558

Atak mag. +1363

Szybkość +66

Wartość: 6300181 G

Diamentowa Laska (2)

Sloty(15):

Poziom 149

Obrażenia 3065

Atak mag. +1809

Wartość: 9185587 G

Koralowa Laska (2)

Sloty(16):

Poziom 161

Obrażenia 3362

Atak mag. +1981

Wartość: 11134386 G

TARCZE:

Tarcza Brązowego Smoka

Poziom 148

Obrona +157

Obrona mag +292

Ziemia +10

Wartość: 2258315 G

Kwarcowa Tarcza

Poziom 154

Obrona +235

Obrona mag +235

Wartość: 2492574 G

Koralowa Tarcza

Poziom 156

Obrona +477

Wartość: 2573759 G

Wartość: 1898260 G

Muszelkowa Tarcza

Poziom 158

Obrona +436

Szybkość +25

Wartość: 2656511 G

Szlachecka Tarcza

Poziom 152

Obrona +417

Uniki +46

Wartość: 2412944 G

Diamentowa Tarcza

Poziom 150

Obrona +456

Wartość: 2334861 G

Tarcza Jednorożca

Poziom 161

Obrona +173

Obrona mag +322

Wartość: 2783597 G

HEŁMY:

Szlachecki Hełm

Poziom 151

Obrona +459

Obrona mag +459

Wartość: 4747421 G

Kapelusz z Krokodylej Skóry

Poziom 157

Obrona mag +769

Szybkość +80

Wartość: 5229877 G

Hełm Brązowego Smoka

Poziom 147

Obrona mag +712

Celność mag +89

Uniki mag +89

Ziemia +10

Wartość: 4441228 G

Diamentowy Hełm

Poziom 149

Obrona mag +904

Wartość: 4592793 G

Kwarcowy Hełm

Poziom 153

Obrona mag +933

Wartość: 4905130 G

Koralowy Hełm

Poziom 155

Obrona +332

Obrona mag +616

Wartość: 5065942 G

Grzywa Jednorożca

Poziom 161

Obrona mag +792

Celność mag +99

Uniki mag +99

Wartość: 5567193 G

Rdzawy Hełm

Poziom 143

Obrona mag +862

Wartość: 4147200 G

RĘKAWICE:

Rękawice Brązowego Smoka

Poziom 147

Obrona +178

Celność +156

Obrona mag +111

Ziemia +10

Wartość: 2220614 G

Szlacheckie Rękawice

Poziom 151

Obrona +253

Celność +207

Wartość: 2373710 G

Kwarcowe Rękawice

Poziom 153

Obrona +233

Celność +163

Obrona mag +70

Wartość: 2452565 G

Rękawice Jednorożca

Poziom 161

Obrona +198

Celność +173

Obrona mag +124

Wartość: 2783597 G

ZBROJE:

Płaczcz z Krokodylej Skóry

Sloty(14):

Poziom 158

Obrona +388

Obrona mag +388

Szybkość +81

Wartość: 5313021 G

Peleryna Jednorożca

Sloty(14):

Poziom 161

Obrona mag +990

Wartość: 5567193 G

Zbroja Brązowego Smoka

Sloty(13):

Poziom 146

Obrona mag +883

Ziemia +10

Wartość: 4366587 G

Szlachecka Zbroja

Sloty(13):

Poziom 152

Obrona +926

Wartość: 4825889 G

Koralowa Zbroja

Sloty(13):

Poziom 156

Obrona +620

Obrona mag +334

Wartość: 5147518 G

BUTY:

Podkowy Jednorożca

Poziom 161

Obrona +124

Uniki +173

Obrona mag +50

Szybkość +65

Wartość: 2783597 G

Buty Brązowego Smoka

Poziom 148

Obrona +112

Uniki +157

Obrona mag +45

Szybkość +59

Ziemia +10

Wartość: 2258315 G

Szlacheckie Buty

Poziom 152

Obrona +116

Uniki +162

Uniki mag +46

Szybkość +61

Wartość: 2412944 G

Buty z Krokodylej Skóry

Poziom 158

Obrona +73

Uniki +170

Szybkość +97

Wartość: 2656511 G

PIERŚCIENIE:

Koralowy Pierścień

Sloty(1):

Poziom 130

Atak mag. +100

Celność mag +150

Szczęście +50

Wartość: 5000000 G

Królewski Pierścień

Sloty(2):

Poziom 150

HP +2000

MP +300

Szczęście +100

Wartość: 7000000 G

Upiorny Pierścień

Sloty(1):

Poziom 150

MP +300

Uniki +100

Celność mag +100

Szczęście +100

Ogień +10

Wartość: 7000000 G