Jako fan survival horrorów, miałem okazję sprawdzić grę Backrooms: Escape Together, która obiecuje emocjonującą zabawę w trybie kooperacji z maksymalnie sześcioma graczami. Gra ta, stworzona na silniku Unreal Engine 5, zachęca do eksploracji siedmiu poziomów z proceduralnie generowanymi miejscówkami, zagadkami oraz przerażającymi przeciwnikami. Oto moja subiektywna ocena tej produkcji.
Grafika i atmosfera
Na pierwszy rzut oka, gra robi świetne wrażenie pod względem wizualnym. Świat gry, choć przerażający, jest bardzo szczegółowy, a zmieniające się środowiska budują odpowiednią atmosferę. Unreal Engine 5 naprawdę pokazuje swoje możliwości w tworzeniu realistycznych i immersyjnych lokacji. Efekty świetlne i cienie w poziomie 0 oraz 1 są na bardzo wysokim poziomie, jednakże napotkałem kilka błędów graficznych, które wpływają na doświadczenie.
Rozgrywka
Na początku każdego poziomu, jesteśmy rzucani w obce, niepokojące środowiska, gdzie musimy wykonywać różne zadania, aby przejść do kolejnych etapów. Zwykle wiąże się to z odnalezieniem kluczowych przedmiotów, takich jak taśmy czy kamery, które są rozrzucone po mapie. Współpraca jest kluczowa, ponieważ niektóre zadania wymagają, aby gracze działali razem lub korzystali z umiejętności i narzędzi, które mogą być dostępne tylko w określonych konfiguracjach drużyny.
Podczas rozgrywki, gracze napotykają na liczne przeszkody i przeciwników, którzy mogą być różnorodni pod względem zachowań i strategii ataku. Często będą musieli radzić sobie z ograniczeniami, takimi jak spadek sanity, co wprowadza dodatkową warstwę strategii, ponieważ gracze muszą dbać o swoje zdrowie psychiczne, aby uniknąć niekorzystnych skutków.
W grze brakuje systemu checkpointów, co oznacza, że każda śmierć zmusza gracza do rozpoczęcia poziomu od nowa. To sprawia, że gra jest bardziej wymagająca i zmusza do starannego planowania oraz oszczędnego korzystania z zasobów. Ponadto, brak możliwości zmiany ustawień dźwięku lub grafiki podczas rozgrywki, gdy nie jesteś aktywnym graczem, może być frustrujący.
Pomimo dynamicznej i zmiennej natury gry, której proceduralne generowanie niektórych elementów zapewnia różnorodność w każdym przejściu, napotykane trudności i błędy mogą wpływać na ogólne wrażenia. Gra wymaga dużej cierpliwości i zdolności do adaptacji, a jej satysfakcjonująca zabawa może być czasami przyćmiona przez techniczne problemy i wyzwania związane z brakiem płynności w rozgrywce.
Czy więc warto?
Gra cierpi na brak systemu checkpointów, co zmusza do ponownego przechodzenia poziomów od początku w przypadku śmierci. Brak możliwości zmiany ustawień dźwięku podczas gry, jeśli nie jesteś aktywnym graczem, dodatkowo pogarsza sytuację. Choć gra ma potencjał i regularne aktualizacje są obiecane, aktualny stan gry może zniechęcać.
Podsumowując, gra oferuje interesujące pomysły i mocną stronę graficzną, ale zmagania z jej trudnościami, błędami oraz brakiem wygody w niektórych aspektach sprawiają, że na tę chwilę, zalecałbym poczekać na dalsze poprawki i aktualizacje przed pełnym zaangażowaniem się w zabawę.