Gra Ark of Charon to dość ciekawe połączenie survivalu i tower defense w 2D. Podczas rozgrywki zbierasz zasoby, budujesz na plecach olbrzyma i ustawiasz wieżyczki, katapulty oraz rakiety, aby bronić swojej bazy. Podróżujesz z jednej strefy do drugiej, co przypomina trochę „Wandering Village”. Jeśli lubisz zarządzanie zasobami i obronę bazy przed wrogami, to ta gra może Ci się spodobać.
Mechanika gry
Rozpoczynając rozgrywkę, musisz zdobywać zasoby, kopiąc w ziemi. Te zasoby są kluczowe do budowy obronnych struktur na grzbiecie olbrzyma. Musisz być aktywny, aby je zdobyć, co może być momentami monotonnie, ale jednocześnie satysfakcjonujące.
Jako gra w wersji Early Access, „Ark of Charon” jest dobrze wykonana. Przez kilka dni zbierasz zasoby i budujesz obronę na kolejną falę ataków. To budowanie i obrona są przyjemne, ale wciąż niekompletne i wymagają jeszcze dopracowania.
Drzewko badań
Jednym z większych problemów, na które napotkałem, jest brak jasności w drzewku badań. Na przykład, możesz odblokować działko energetyczne jako pierwsze, ale nie masz możliwości wytopu metali ani generowania elektryczności. Aby móc skorzystać z tego działka, potrzeba dużo badań i zasobów, co może zająć sporo czasu.
Zbieranie dusz do tworzenia pracowników jest ciekawym pomysłem, ale brakuje jasnych informacji, jak najlepiej ich wykorzystać. Podczas pierwszej gry dodałem dwie różne dusze, co dało mi jedynie bonusy w obszarach, w których te dusze były dobre. Nie było to zbyt użyteczne w tamtym momencie. Często musisz podejmować trudne decyzje, czy czekać na lepszych pracowników, czy zadowolić się tym, co masz teraz, co może być frustrujące.
Interfejs i sterowanie
Interfejs i menu są dość ogólne, a sterowanie mogłoby być bardziej intuicyjne. Wszystko to są jednak kwestie, które można poprawić po premierze gry. Jeśli te i inne problemy zostaną rozwiązane, „Ark of Charon” może stać się świetną grą.
Mapa progresji
Ostatnią rzeczą, która mnie nieco zawiodła, jest mapa progresji. Spodziewałem się, że gra będzie miała pewne elementy postępu między rozgrywkami, ale tego brakuje. Zamiast tego, wolałbym bardziej elastyczną ścieżkę progresji, może coś w stylu odwrotnego „Against the Storm”, gdzie dłuższe ścieżki oznaczają dłuższe ataki, ale także więcej czasu na przygotowania przed opuszczeniem miejsca.
Ogólne wrażenia
Pomimo tych wad, „Ark of Charon” to gra, która sprawia dużo frajdy. System technologii, w którym wszystko, co robisz, daje ci trochę doświadczenia, jest świetny. Skaluje się wraz z ilością golemów, które posiadasz, a które wykonują coraz bardziej zaawansowane czynności.
Grałem około 25 godzin i wciąż nie osiągnąłem końca drzewka technologii. Postęp w tym aspekcie zwalnia, ale ma dobrą dynamikę, dzięki czemu nie nudzisz się, ponieważ każda nowa technologia wymaga więcej czasu na wdrożenie. Walka jest bardzo przyjemna.
Podsumowanie
„Ark of Charon” to interesująca gra, która łączy elementy budowania, przetrwania i obrony bazy. Ma pewne niedociągnięcia, zwłaszcza w interfejsie i drzewku badań, ale jest to zrozumiałe, biorąc pod uwagę, że gra jest w wersji Early Access. Z niecierpliwością czekam na dalszy rozwój gry i mam nadzieję, że stanie się jeszcze lepsza po kilku aktualizacjach.